lördag 26 februari 2011

Soluppgång

Efter en lätt stressig vecka med långa dagar i skolan och stenhård träning så hade jag tänkt ta sovmorgon nu idag.
Men ni vet hur det är, man går och lägger sig med ett leende på läpparna och den härliga tanken på att man ska få sova tills man vaknar, hur länge som helst, ingen väckarklocka som kommer att ringa alldeles för tidigt. Sen vaknar man halv fem och är klarvaken och kan inte somna om. Hur man än vänder och vrider på sig så går det inte. Klockan fem gav jag upp och satte mig och åt frukost och kollade på soluppgången och väntade på att mina föräldrar skulle logga in på skype så vi kunde köra våran vanliga lördagsmorgonsfrågesport.
Vi gör de varje vecka, NSD och Kuriren har nå som heter poängjakten varje lördag och i flera år har jag och pappa tävlar mot varandra. I början vann pappa, men ju äldre jag blivit så har jag fått fler och fler rätt och nu vinner jag nästan varenda vecka. Åtminstone en omgång, oftast båda.
Kan bero på att de blivit mindre geografi, historia och samhällsvetenskap och mer och mer nöje och kultur och en konstig frågekategori som heter media.
Hoppas på bra frågor den här veckan så jag vinner!

Inga kommentarer: