tisdag 22 februari 2011

Allt mellan himmel och jord

Idag har jag stressat och stressat lite mer.
Men nu är jag äntligen hemma och hoppar över träningen, jag orkar helt enkelt inte. Jag har varit riktigt oduktig idag, snabb frukost, ingen lunch och sen middag. Och ingen träning då.
Fast de har varit en rolig dag, är på Mittnytt och gör mitt kortprojekt och de är riktigt roligt, fast de känns lite skumt att vara på TV som stillbildsfotograf.
Jag var med ut på ett jobb om sametingets sammanträde i Sundsvall.
Jag älskar de vackra kläderna, färgerna är ju helt underbara!

Framåt lunch stressade jag vidare mot skolan för ett, förhoppningsvis, sista möte om c-uppsatsen och sen vidare till lektion där våra nytagna bilder från projektet skulle visas. Ja och såklart för att John Kimmich ska få säga hur vi borde fota istället. 
Gick över förväntan, jag hade inga porträtt och samma avstånd i alla bilder, och lite annat smått och gott.

John Kimmich eller är de en reinkarnation av Einstein?



Jag fick min blankett från CSN idag, eller egentligen igår, men idag öppnade jag kuvertet. Det var poststämplat i Sundsvall. Typ åtta-niohundra meter härifrån ligger CSNs kontor. DET TOG EN VECKA! Aja nu är de här, jag försökte fylla i det idag, men jag tror man behöver en examen i kärnfysik och ett nobelpris i litteratur för att förstå hur man ska fylla i det. 
Jag kände att de började lovande, en tre sidors instruktionspamflett om hur man fyller i blanketten. Dom ville bland annat veta vars jag ska bo under mitt projekt, och då mer precis än campingen i Nikkaluokta. Efter att de var fixat och jag sprungit till Kerstin (inte min mamma, utan världens-bästa-institutionssekreterare-Kerstin) och tagit reda på postnumret till skolan och efter att i expressfart tagit examen i kärnfysik och mutat nobelkommitén att jag skulle få litteraturpriset så är nu blanketten färdig i fylld, jag måste bara ordna fram kuvert och frimärke. 

För övrigt hittade jag en kaffemugg, full med kaffe, i kylen. Kaffet var kallt. Jag tror jag behöver semester.


Inga kommentarer: