måndag 7 februari 2011

Jag borde byta mekaniker

Nu är jag tillbaka i Sundsvall efter en kortare tripp uppåt. Det känns alltid lika ensamt när man kommer tillbaka hit. Hatar att vara ensam.
De gick inge vidare att köra hit den här gången, först var de snörök och ungefär en miljon lastbilar. Jag tror alla lastbilar i regionen mellan Luleå och Skellefteå var ute på E4an. Förbi Skellefteå gick de bra till någonstans runt Robertsfors där de började vara en massa svarta sopsäckar på pinnar i vägkanten. Renvarning. Mycket riktigt en liten bit senare så stod två renar på vägen. Jag har alltid fått lära mig att renar inte byter håll, de går snällt och fint, men inte så fort över vägen. Tvärtemot älgen som mitt på vägen kan vända och springa tillbaka. Dock hade inte de här två renarna fått lära sig det. Dom gick ut på vägen, i sakta mak, när om var nästan över på andra sidan så vände dom och gick tillbaka till min sida av vägen. När dom nästan var borta från vägbanan vände dom igen och gick över vägen. Varför?!?!
Runt Umeå blev det varmare och slaskigare på vägen, perfekt väder för fungerande spolarvätskesystem. Jag lämnade Röda Faran hos min personliga mekaniker tidigare i veckan för att få just det fixat, för de fungerade bara på passagerarsidan. Nu fungerade det inte på någon sida. Överhuvudtaget. Plus att knappen för att få spolarvätska på rutan fastnade. Så om det hade fungerat så hade de spolat i ett tills de var slut i behållaren. Men nu fungerade det inte alls. Jag tror jag ska byta mekaniker. Eller börja betala honom...
Jag är i alla fall expert på att få rutan tvättad utan spolarvätska nu. Sådetså!

Inga kommentarer: