måndag 21 februari 2011

Hej!Viskagöraetttvåveckorsprojektiskolanoch...

Två veckor kvar, sen är de dags för examensprojektet.
Fram tills dess ska vi göra ett kortare fotoprojekt under två veckor här i Sundsvall. De behöver egentligen inte handla om något speciellt, bara de är ett fotoprojekt.
De fick gärna vara nå liknande som de man gör under examensprojektet.
Jag hittade inga renskötare i Sundsvall, okej jag kanske inte gjorde nån jättebra research på det hela eftersom jag gärna ville hålla mig inom promenadavstånd från lägenhet, pga den ickefungerande spolarvätskedelen i min bil.
Så jag försöker få kontakt med nån ansvarig människa på SVT Mittnytt för att göra ett projekt där. Jag kan ju alltid motivera det med att de var där jag fick upp ögonen för hur kul de är att jobba med TV.
Just nu väntar jag på att chefen där ska ringa upp och under tiden funderar jag på hur jag ska formulera mitt ärende.
– Hej jag heter Malin Haarala och läser sista året på bildjourutbildningen på Mittuniversitetet och vi ska göra ett kort fotoprojekt under två veckor.
–Vad ska ni göra med det sen?
–Jaaaa, ingenting tror jag. Vi gör det egentligen bara för att våran lärare ska få dissa vårt sätt att arbeta.


Hur knäppt låter inte det? Men vad ska man svara på frågan om vad vi ska göra med det sen?

När jag ringer lär de i och för sig låta mer i stil med;
–HejJagheterMalinochläserbildjourutbildningenpåmittuniversitetetochundraromjagkangöraetttvåveckors...
–Ursäkta men jag uppfattade inte vad du sa där?


Hoppas hon ringer snart så jag kan laga lunchmiddag och traska iväg till gymmet. Mitt nya liv så täckbyxorna ska sitta lite bättre när jag far till Nikka.
Gymmet varje dag, styrka ena dagen och kondition nästa och växla så. Igår var de styrka så idag blir de löpbandet i en timme.
Det börjar kännas i kroppen, igår kunde jag inte sova för att mina muskler värkte så.
Ska man vara fin får man lida pin.

Inga kommentarer: