söndag 20 februari 2011

Hur många gånger ska jag göra samma misstag?

Jag gjorde det första gången på syslöjden i trean eller fyran eller så, jag gjorde de igen när jag flera år senare satte mig vid en symaskin igen. Jag gissar på att jag gjort samma misstag varje gång jag satt mig ner för att sy något. Det finns en anledning till att jag i normala fall håller mig till att virka.
Virka har jag ju gjort även denna gång, det började som ett stort projekt, att göra en filt. Nu bidde de ingen filt, det bidde de ett laptopfodral. Eller ja det ska bli, så fort jag sytt ihop alla lapparna som jag virkat. De är här mitt misstag kommer in i bilden, jag började så fint att sy ihop mina lappar och hann få ihop två stycken, men då ser jag det. Jag har vänt ena lappen med baksidan uppåt... 
Om jag ska utelämna svordomarna så sa jag nog inte så mycket mer.

Inga kommentarer: