fredag 11 februari 2011

Äntligen lite mer snö!

I flera dagar har kvällstidningarna pratat om den hemska snöstormen som skulle dra in här över, jag tog det inte på riktigt allvar för i förra veckan skulle de dra in ett snöoväder som skulle ge 20 cm snö, eller nå i den stilen i alla fall. Hur som helst så kom de kanske 4cm snö, den gången. Den här gången hade kvällstidningarna rätt, de kom 20 cm snö och det stormade. Nu har de slutat snöa här, men längre söderut verkar de fortfarande vara problematiskt, i Stockholm går inga bussar och alla olika typer av tåg går oregelbundet. För första gången i mitt liv är jag glad att jag inte är i Stockholm.
Jag kan fortfarande känna mina frusna tår där jag stod och väntade på att SL skulle komma på något bra sätt att ta mig till centralen, inte bara mig utan alla de hundratals människor som kom till Alvik. Jag hör hur jag bönade och bad SVTs reporter att jag skulle få åka med till Gärdet, jag måste in till TV4 med ett band innan klockan 16, snälla snälla snälla. Jag tror dom lämnade mig eftersom jag kom från den konkurrerande kanalen. Jag känner fortfarande pulsen när jag försökte komma först fram till de taxibilar som fanns i Alvik.
Jag känner fortfarande lättnaden när jag fick sätta mig på bussen och då visste att jag inte var mer än 30 minuter från TV4-huset. Lättnaden när jag fick se Fille komma ner och släppa in mig och flina åt mig.
Jag är glad att jag inte är i Stockholm idag. Jag är faktiskt till och med glad att det kommit snö, för nu får jag sopa av bilen och skrapa rutan, vilket kommer att rengöra min bilruta! Helt fantastiskt, nu kommer jag se genom rutan igen. Jippi!

Tunnelbanestationen i Råcksta.

Inga kommentarer: