lördag 12 februari 2011

Höjdar helg

I perioder har jag inte bloggat så mycket, då har jag fått kommentarer om att uppdatera. Igår uppdaterade jag ovanligt mycket och då fick kommentarer om att jag hade bloggade mycket ;) Bloggar jag lagomt idag då med endast en uppdatering?
Jag har en riktig toppenSundsvallshelg i vanlig ordning och påbörjat ett jätteprojekt, jag ska virka ett lapptäcke.
Idag har jag gjort fyra lappar, men den första fick jag göra om en miljon gånger innan jag kom på tekniken. Men nu har jag kommit på det hela, fast dom är rätt skeva...

Nu fortsätter min toppenSundsvallshelg med en kopp kaffe och melodifestivalen. 
Känns som om de här med Marie Särneholts felsägning i Luleå förra veckan har blivit liiiite överdriven när både Let's Dance och Marie Särneholt själv driver med den. Jag kan se kaoset i Melodifestivalenteamet när de igår efter deras genrep insåg att Let's Dance driver med dom på samma sätt som dom själva tänkt göra...
Inte blev de så när Gry Forsell gjorde ett ännu större misstag i körslaget förra våren. 
Våran, eller Vinnare V75s, eller snarare Dejvids, idé om att driva med Dolph Lundgrens iskrossargrej förra året var roligare. Speciellt för mig som fick leta reda på frigoliten och måla den. Sen såg jag de hela ju bara på TV, men de såg rätt skojjigt ut när Johan slog sönder frigoliten på riktigt Doplh-manér. 
Jag saknar att jobba på TV, på vilket annat jobb får man stå ute på en snöig altan och måla frigolit svart? Eller fara runt i Stockholm och leta Jenka en söndagmorgon eller fara runt och leta en basker och en baguette en annan söndagmorgon?

Jag ska väl egentligen inte gnälla på hur tråkigt Sundsvall är, jag har ju själv valt det. Jag har helt enkelt inte råd med nå annat än kaffe och melodifestivalen efter att ha köpt täckjacka, täckbyxor och underställ tidigare i veckan, och det är inte färdig handlat än måste tydligen ha ett mellanställ också och en vindtät mössa och minneskort och batteri till kameran och... 
Nää nu ska jag ta och virka mig en lapp till till mitt täcke.

Inga kommentarer: