lördag 8 november 2008

Så var det nästan slut på äventyret då...

Imorgon vid den här tiden är man tillbaka i Sundsvall igen.

Känns ändå som om jag haft en bra weekend hemma =)
Men det känns lite tungt att behöva åka tillbaka, speciellt när jag inte vet om jag hinner hem före det är ledigt för jul...

Jag vet inte om jag kan påstå att jag trivs bättre i Luleå, men här finns iaf människor som inte går på Mittuniversitetet. 
Inge fel på de människor som går där, men det blir så smalt samtalsämne: skolan.
Och det är egentligen inte fel på skolan heller, men det känns som om man behöver ett liv utanför skolan!

Fast just nu känns skolan rätt tung, vi ska börja med rörlig bild. Från den halva av klassen som redan har haft det verkar det vara en rätt jobbig kurs.
Men det känns ändå som om jag har en viss fördel när jag redan läst 7.5 hp TV-journalistik, så jag känner att jag kan gå in i kursen med ett lugn lite därför...
Inte som när vi började stillbild och jag kände att alla andra kunde mycket mer än mig...

Som slutsats kan jag konstatera att för att bli en känd journalist måste man uppfylla två krav. För det första ska man kunna prata om sig själv och sina egna klipp i 8h, sen måst man även vara mallig.
Både Erik Fichtelius och Lennart Modig uppfyller de båda kraven...

Inga kommentarer: