tisdag 18 november 2008

För många personer i ett väldigt litet rum





Vid nio i Söndagskväll kom vi trött och slitna tillbaka till Sundsvall.
Och jag var hungrig, eller jag blev hungrig när jag kom in i lägenheten. Så jag gjorde varma mackor och började ladda upp bilderna från Eskilstuna, och kom inte i säng förrän väldigt sent. Vilket inte var så bra eftersom vi började nio på måndag morgon.
Jag var inte på skolan nio. 
Jag vaknade kvart i nio.
Men jag var på skolan kvart över nio!
Gjorde egentligen inte så mycket eftersom vi skulle klippa film hela dagen. Enda jobbiga är att jag inte fungerar när jag försovit mig, bra start på dagen!
Det gick helt ok den första timmen, men sen började luften att ta slut. 
Tråkiga uppgifter blir väldig roliga när 4 personer sitter i ett minimalt rum inrett med en enormt stationär mac, en rätt stor skärm, två rätt stora högtalare och en gammal tjock-TV.
Vi hade riktigt roligt åt en rätt tragisk historia om en by där inte telefonerna fungerar så ofta och det började brinna. 
Det sluta inte så illa som det hade kunnat, så det kändes som om vi ändå kunde få ha lite roligt. 
Grejen är att om man spelar upp en synk (intervju i TV) frame för frame blir det sånt slow motion ljud och det låter jätte roligt! Och när luften börjar ta slut och man börjar spola en frame i taget så går det inte att sluta skratta.
Sen är det hemskt roligt när man stannar filmen mitt i en rörelse för på den gamla tjock-TV:n så börjar det flimra eller hoppa eller vad man ska uttrycka det som, men det roliga är att människorna på filmen gör jätte roliga rörelser när det händer.
Till slut fick vi ihop ett sändbart inslag, enligt oss.
Se får vi väl se om grupp 2 tycker att det är det...


1 kommentar:

Lina-M sa...

Ja, syrebrist kanske utlöser nån slags skratt-rus-effekt på hjärnan?! :)
Nu har jag hittat dig iallafall.. som du ser!