söndag 2 november 2008

Finns det nå bättre än söndagar?

Jag älskar söndagar!
Finns det nå bättre än en dag i veckan då det inte finns några måsten?
På söndagar är det helt legalt att bara ligga och titta på film hela dagen =)
Det är ingen festkväll, ingen fancy middags kväll (om man inte har en stor familj som gillar familjemiddagar), och eftersom nästan inga affärer är öppna finns ingen anledning att gå ut =P

Älskar verkligen söndagar!

Det bästa med den är här söndagen är att lägenheten luktar såpa! Storstädade i förmiddags, bar ner en massa kartonger till förrådet och sorterade upp min överfulla bokhylla så inte hyllorna skulle rasa ihop =P
Sorterade och sorterade, jag flyttade helt enkelt en del böcker bort från bokhyllan och placerade dem på fönsterbrädan.
Blev förvånad, det blev riktigt hemtrevligt =)

Festen igår kväll blev trevlig trots att jag inte alls ville gå, men eftersom min nya EM inte trivdes så trivdes jag =P
Fast det var min typ av fest också så, en pytteliten lägenhet full med massor av härliga människor. 
Lika trångt som på dansgolvet på vilken fullsatt krog som helst, men här mosades inte folk runt och försökte tafsa en på brösten. 
Då gör inget att det är jättemycket männsikor, jag får inte panik =)

På tal om panik, var med N i "in:", gallerian här i stan, och shoppade. 
Jag vet inte riktigt vad de tänkte på när de byggde den, kanske var de fulla. För hur man än gör så hittar man inte ut! 
Det är jättehemskt!
N började få panik innan vi till slut hittade ut =P
Och när man väl kommer ut, så kommer man inte ut där man trodde att man var...
Det är som om de tagit Shopping, Smedjan och Strand och placerat dem bredvid varandra och sedan vridit dem som en sprial, en sån läskig svartvit spiral som man blir yr i huvudet av.
Men som kompensation för den röriga gallerian har de en Zara butik här =)
Vi behövde terapi efter traumat i "in:" så vi provade kläder på Zara i nästan 2h =)

Inga kommentarer: