måndag 3 november 2008

Dagen som den varit

Vi har haft bildredaktörsövningar idag, jag tycker det verkar vara ett roligt jobb =)
Undervisningen i sig kanske var lite konstig, vi skulle leta bilder och sen vandrade hela klassen runt i en hop och försökte se bilderna som de andra valt ut.

Lite som en skock med får för att vara helt ärlig.

Funderade lite på vägen hem sådär, (och jag vet att jag säkert var likadan när jag gick högstadiet och gymnasiet) men varför kan man inte se det positiva i saker och ting? 
Okej, vi gick runt som får och det kändes jättedumt, men varför inte prata om det roliga och intressanta?
Jag tyckte i alla fall att det var roligt att söka bilder och att föreläsningen om bildredaktör som jobb var intressant!

Har en teori om att de som ville visa att de tyckte att det var riktigt tråkigt, tycker att de redan kan allt...
Det är bara en teori, så no offence!

Inga kommentarer: