lördag 15 november 2008

Fotomässan

Kom fram rätt sent till B&S igår och vi satt uppe och såg på TV ännu senare =P
Så i morse kom vi iväg till Fotomässan lite senare än vad vi egentligen tänkt...

V kom dit först vid halv 2 tiden, men det var nog lika bra det.
Då var vi kvar fortfarande medan det började minska med folk =)
Så tillslut kom jag fram till Nikons monter så jag kunde prata med en försäljare, tog en dissning vid kamerorna på proffssidan och minst en kvarts väntande på amatörsidan. Men jag kom som sagt till slut fram till försäljaren så jag kunde ta reda på vilket objektiv jag borde ha till min kamera.
Ett 16-85 rekommenderade han, precis det objektiv som jag tittat på.
Alla försäljare utom den finniga tonåringen i FotoVideos rekommenderade det =)

Fick kameran rengjord gratis också =D

Min önskelista exklusive brödrost är nu uppe i nästan 200.000 kronor.
– Jepp, ett kamerahus för 55.000 kr, ett objektiv för 110.000 kr, ett objektiv som "bara" kostar 5500kr, en liten fotoskrivare från (ve och fasa) Canon, ett stativ som orkar bära upp min kamera och ett huvud till det eftersom det inte ingick i priset!
Och en kameraryggsäck såklart!
Har säkert glömt något, men ni ser poängen.
När vi skulle hem så tajmade vi pendeltåget perfekt, två minuter till godo. Värre när vi kom fram till centralen och skulle vidare med fjärrtåg tillbaka till Eskilstuna, vi klev av tåget och stod på perrongen och såg vårat tåg åka ut från centralen...
När vi verkligen konstaterat att vi  missat tåget, så bestämde vi oss för att äta middag på PizzaHut medan vi väntade på tåget. Riktigt goda pizzor!


Nu sitter vi hos B och ser på tjejfilm medan S och H spelar WOW. S i sovrummet och H i köket, det enda vi märker av dem är när de mumlar något ofattbart åt varandra, bara för att de inte ids skriva de i WOW...

Inga kommentarer: