söndag 9 november 2008

Frulle på femman

Vid 4 tiden på morgonen får en en blöt och äcklig puss av en isbjörn. När man väl fått ner isbjörnen från sängen har klockan blivit halv 5, så då är det bara att försöka somna om.
Sen börjar isbjörnen skälla vid 6, då vill han gå ut och se om det är några snygga brudar ute. 
Eftersom det inte brukar vara det och det är en bortskämd isbjörn vi pratar om så måste man ta in honom 5 minuter senare.
Och efter dessa två turer ut i kylan så är man klarvaken!
Gör inte så mycket eftersom päronen också börjat vakna vid det laget...
Så nu när alla är uppe, så sitter vi runt köksbordet med en kaffe mugg (min är störst) och varsin laptop (min är så klart snyggast och bäst eftersom jag har en mac =P )... 
Klockan är alltså runt 6 på morgonen och vi sitter med våra laptops och kaffemuggar och mumlar åt varandra. Efter ett tag börjar isbjörnen bete sig konstigt, och P säger de magiska ordet "hongologongolo" (vet inte varifrån det kommer) och isbjörnen börjar hoppa runt och skälla så han väcker hela grannskapet. Då är det dags för en första promenad så isbjörnen får läsa alla löpsedlar och skvätta in en kommentar till dem =P
När isbjörn med tillhörande matte eller husse kommer tillbaka så är det äntligen dags för frukost!
Som jag har längtat!
Vid det här laget låter nästan min mage lika högt som hunden gjorde när det var dags för promenad!
När frukosten dukas fram så dukas den fram på bardisken där det egentligen bara får plats med två personer...
Så jag får sitta ensam vid köksbordet i andra änden av rummet!

ÅÅ nu kom isbjörn med tillhörande matte tillbaka så nu är det frukost! Jippi!

Inga kommentarer: