söndag 28 december 2008

Jag vet inte...

... men jag tror jag längtar till Sundsvall.
Eller kanske jag bara längtar efter att få vara ensam i två sekunder. 
Två sekunder då ingen ropar på mig. 
Två sekunder då jag kan göra nåt som jag gör bara för min skull.
Vore väldigt skönt.
Men det lär inte hända förrän jag är tillbaka i Sundsvall, och väl där kommer jag att längta efter sällskap. 
Så väl känner jag mig själv, grannens gräs är alltid grönare.

Det finns en enorm nackdel med att flytta från stan, när man kommer tillbaka måste man umgås med alla "gamla vänner". 
För att inte tala om alla bekanta.
Och alla frågar samma frågor, och man ger alla samma svar.
– Jo, det går bra i skolan.
– Nej, jag gillar inte Sundsvall.
Och den numera förhatliga frågan om hur det är med X, och det för mig smärtande svaret att det är slut. 
Men jag säger inte mer än så, för det finns alltid en fortsättning. Trots att allt ser mörkt ut finns en fortsättning, förr eller senare...
Jag tror jag svarat på de tre standard frågorna en miljon gånger bara sen jag kom hem för en dryg vecka sedan.

Men på onsdag får jag börja om med att vara irriterad på de människor som ställer standardfrågorna enligt formulär 1a, för då är det nytt åt och allt sånt är glömt.
Förhoppningsvis har jag träffat alla med dumma frågor innan midnatt på onsdag så slipper jag börja med att vara irriterad =P

Längtar tills imorgon när jag ska ut på stan och handla en massa massa kläder!
Eller kanske inte en massa massa, men åtminstone något plagg =)
Behöver lite tröjor, men mest av allt vill jag ha smycken.
Efter shoppingrundan är det dags att börja spara, måste fixa en bärbar hårddisk som går enkelt att ta med, och ett nytt objektiv.
Men nästa månad kommer det hela 9000 kronor från CSN, så då kan jag förhoppningsvis lägga undan lite grann =)
Fast jag måste i och för sig köpa böcker till nästa kurs också...
Men jag får väl leva på nudlar =P
Eller låta bli att handla kläder...

Inga kommentarer: