onsdag 3 december 2008

16 dagar kvar

Ännu en dag närmare ledigheten!

När vi (jag och L) var klara med att klippa om 3 minutaren, enligt IF's instruktioner och var på väg hem, så såg vi miraklet. 
Det hade kommit snö!
Och inte lite snö, det var minst 1dm snö, i och för sig, blöt och äckligt snö. Men det är ju snö =)
Det fanns en nackdel med snön, den gjorde de redan hala vägarna, ännu halare. Druttade på ändan 2 gånger på väg från skolan =P

Kan konstatera att Sundsvall inte heller är nå vidare duktiga på det här med snöröjning...
Det var riktigt spännande att köra till Nacksta och handla =P

Sen på kvällen kom det hemska beskedet.
Våra lärare är sadister.
Här har alla sett fram emot de två lediga dagar i början av nästa vecka, två dagar för att hinna andas.
Men nej, våra lärare kan inte unna oss det. De sätter in två dagar fyllda med onödiga sista-minuten-grejer för att vi absolut inte ska få ledigt!

Idag hoppas jag att vi inte har någon jobbig skoldag, eller lång rättare sagt.
För jag och L ska på stan och kolla på kläder =)
Jag ska kolla på kläder så jag kan häpna familjen genom att INTE ha jeans på julaftonsfesten =P Och L ska kolla på en snoffsig klänning, hon ska på middag med ett hemligt sällskap =P


Inga kommentarer: