tisdag 9 december 2008

10 dagar kvar

Så har det gått ännu en dag och min hemlängtan är värre än någonsin!

Sitter och gör hemtentan på photoshop delen i stillbildskursen, något vi lärde oss för 5 veckor sen...

Igår var vi det mest udda studiebesök jag någonsin varit på!
Eftersom mamma jobbade på en av lokaltidningarna hemma så har jag varit på (vad som känns som) ett hundratal studiebesök på den tidningen. Och inget av dem var så udda som igår!
Vi fick gå ner i en källare och där fick vi gå genom något som skulle kunna vara en blandning av ett spökhus på något marknadstivoli och ett museum. Det är säkert jätteroligt om man är betydligt yngre än oss...

Efter lunch redovisade vi våra känslabilder, och jag fick fram min känsla. 
Under redovisningen fick vi i alla fall lära oss att alla kan tolka en bild på olika sätt. 

Jag skulle hämta mina förstoringar igår, det låter ju inte så hemskt svårt. 
Men det var betydligt svårare än jag trodde! 
I vanliga fall brukar jag få hämta paket på OKQ8 (där det knappt finns parkeringar), men inte den här gången. 
Enligt lappen som fanns i min brevlåda fanns paketet på ICA-Kubiken på fridhemsgatan. Frågade runt i klassen om någon visste var det var och hittade till slut JE som visste var det låg. Så jag fick en vägbeskrivning och fick veta var det var, lät inte så långt på JE'sbeskrivning, men jag tyckte det var väldigt långt!
Hittade i alla fall och kom och insåg att jag framkallat K's bilder till fel ramar... Tror att det går skära ner dem så de passar i rätt ramar.

Måste ta och pallra mig ner i förrådet så jag kan kolla vilka väskor jag har här, vet inte hur jag ska få med mig alla grejer hem!
Ska ha med mig alla julklappar hem plus kläder för tre veckor, gardinstänger och plåtar till mamma och pappas nya ugn...
Tur att I skjutsar mig till bussen =)

Nu måste jag ta tag i dagen uppgifter! 

Inga kommentarer: