tisdag 23 december 2008

Att så mycket kan gå fel...

Jag och M försökte handla igår, men det gick inge vidare. 
Nästan varenda hylla gapade tom på ICA Maxi, och ändå var där sjukt mycket folk!
Så imorse gjorde jag ett nytt försök att handla de vi inte fick tag igår, det var lite mer varor på hyllorna men också mycket mer folk!
Maxi gick ändå smidigt, trots att folk hade konferenser mitt i gångarna så man fick försöka hitta sig en väg runt. Tack och lov att jag har sjävscanning så slapp jag stå så länge i kö.
Värre var det på bolaget.
Skulle handla det vanliga åt M, plus "P's nya wishkey" (hade ingen aning om vilken det var, så jag bara plockade en och det råkade bli rätt =) ) Sen skulle jag ha en MacDuff åt S, visste inte vad det var för något men enligt den snorkiga kvinnan hade de inte nå MacDuff. 
Nähä tänkte jag och insåg att jag skulle bli tvungen att åka in till stan, men först fick jag stå i kö i 25 minuter för att betala...
Efter en del svordomar över lantisar som inte kan köra bil och ett avgett vittnesmål till en bilolycka var jag väl i stan, och letade en parkering. 
Fick en högst upp i Åhléns P-hus, den sista lediga i det P-huset.
Den enda lediga i den delen av stan skulle jag tro.
Rätt bra i och för sig, för systemet ligger i samma hus som jag parkerade.
Försökte gå genom stan för att hitta ett bälte till min tunika, men jag gav upp och sprang in på VeroModa och köpte första bästa svarta bälte =P
Så tog jag mig ner på systemet och plockade några julöl medan jag letade efter en expedit.
Hittade till slut en, och frågade om de hade MacDuff (som jag inte visste vad för sorts sprit det var), måste säga att hon var riktigt trevlig och hade ett riktigt tåligt tålamod!
Efter 15 minuter och diverse efterfrågningar hittade vi till slut MacDuff, en wishkey var det tydligen. 
Så tog jag mig då äntligen från stan och åker hem för att äta lunch.
Efter lunch kollar jag hur långt min mobil hunnit och nu fanns den på ICA Supermarket, trevligt =) Så nu går det att nå mig på mobilen =)
Hinner bara hem så kommer A och E, vi ska ha minijul och byta julklappar och fika. 
Av någon anledning hamnar vi alltid hos oss =P


Mina superhjältar

När A och E går inser jag att min dagsplanering för idag har gått totalt åt skogen. 
Jag skulle både ha klätt granen och rullat köttbullar innan tjejerna kom, men jag har inte gjort något av de =P
P har dock varit duktig och gjort rostbiff, eller i slutänden blev det rostbiff utan rost. Men den var helt ok att äta.
Så efter att vi ätit började vi rulla köttbullar och göra annat stök i köket. 
Oturen började när vi skulle göra kola, när vi hällde upp smeten på plåten så hade kakaon klumpat sig. Så det var bara att låta den stelna och under tiden göra en ny smet.
Så gjorde vi och det gick jättebra ända tills M tog ut skålen ur micron för att göra kolaprovet.
Sen ville inte micron starta. 
Den var så het att den inte gick att ta i den. 
Tur att ICA Maxi har öppet till 9, jag fick åka dit och köpa en ny micro, halv 9 på kvällen.
Under tiden har M gjort klart kolan på det gamla hederliga viset, på spisen.
Så vi börjar med knäcken, och medan den är i micron så börjar vi slå in kolorna i papper. Plötsligt tycker jag att det börjar lukta konstigt.
När M öppnar micron har knäcksmeten blivit till en hård svart gegga.
Och där är vi nu, vi bestämde att knäcken får vänta till imorgon, men knäck ska
 vi göra!
Den otroligt goda kolan

Mina supergoda köttbullar =)

Inga kommentarer: