måndag 8 december 2008

11 dagar kvar

En vecka och tre dagar, sen åker jag hem!

Idag hade vi kunnat vara lediga, men våra sadistiska lärare satte stopp för det...
Så istället för att sitta hem och läsa en bra bok, så måste jag släpa mig iväg till ST (Sundsvalls Tidning) på studiebesök. 
Och sen ska redovisa en bild som egentligen inte skulle redovisas överhuvudtaget, men som nu ska redovisas bara för att vi inte ska få vara lediga.
Ja jag är arg!
Imorgon kommer en sportfotograf och ska föreläsa för oss, varför ta hit en sportfotograf om vi ändå helst inte ska jobba med sport? Känns lite tunt och genomskinligt att de bara inte vill låta oss vara lediga...

Igår hade jag en sån skön dag hemma med en bok =)
Läste ut Riket vid vägens slut och fortsatte sen med Arvet efter Arn, och jag vill bara sjunka in i den igen! Jag vill veta hur det slutar, eller jag vet juh hur det slutar. De vinner krigen och Birger Jarl grundar Stockholm och Sverige blir så småning om Sverige i och med Gustav Vasa...
Kul med en bok där man redan vet slutet, utan att ha pratat med någon om boken eller sett en filmatisering av den =P
Jag får ta med boken och läsa på rasterna, så ser jag riktigt nördig ut =P

Vet inte vad som hänt, men nu har det plötsligt börja komma en massa snö, det snöar nu igen! Får bara hoppas att den inte smälter bort. Hittills har den juh haft en tendens att göra det...



Inga kommentarer: