torsdag 14 maj 2009

Skulle vart bilder här...

... men jag glömde kortläsaren i Sunkan.
Får berätta istället, åt mumsig lasange till middag och lika mumsig tårta till efterrätt hos E =D
Sen for jag och A på bio och såg Änglar och Demoner.
Säkert en jättebra och spännande film, om man nu inte läst boken. Vilket jag har. Och då var den inte så spännande och bra, var rätt irriterad på den faktiskt. Det som störde mig mest var att en kille som uttalat i filmen ska vara italienare pratar perfekt amerikansk engelska, snubben är ju ändå skådis så han borde väl kunna fejka en italiensk brytning åtminstone? Och de hade väl kunnat ge honom en snabblektion i hur man uttalar Galileo? På italienska. Som pratas i Rom, i Italien. I Ulfia där han sa att han var ifrån. Den yttepyttelilla detaljen störde mig genom hela filmen. 

Inga kommentarer: