söndag 10 maj 2009

En vårig söndagkväll

Jag sitter med min vita lilla följeslagare framför mig, bredvid mig har jag fyllt min mugg med Musse Pigg på till bredden med härligt varmt citronte, mellan mig och datorn ligger min iPod som varvar mina Håkan Hellström-skivor. Genom mitt öppna fönster känner jag den friska luften som är så sällsynt i Sundsvall. Det har precis regnat så luften är fuktig och fräsch och luktar så där mysigt sommrigt. Solen har ett vackert varmt gult ljus och himlen har en vacker krispig blå färg.
På skärmen blinkar textmarkören i Word, en oavslutat mening om en forskares studie. Bredvid datorn ligger fyra fullklottrade sidor som ska vara någon slags stöd till den text som står halvskriven i Word dokumentet. Markören blinkar som en åminnelse att jag borde fortsätta skriva. 
Jag viker mig och gör som markören vill, jag fortsätter skriva o det där Word dokumentet om en dams forskning om en våldtäktsman som blev rikskändis.

Inga kommentarer: