onsdag 20 maj 2009

17 dagar kvar

Och min kompaktkamera har gått sönder.
Min ständige följeslagare, den har åkt lastbil på studenten, den har varit på på Grace, den har varit i Göteborg, på Ullevi på Robbie Williams konsert, i Stockholm, i London och Paris. Den har följt med till badstränder, på båtturer, bilturer, fotbollscuper, tjejresor till Piteå (Summer Games med S,HM, E och H, kanske inte kan kallas tjejresa, men ni hajjar), festivaler och fjällresor. Den har åkt slalom, provat snowboard, den har varit med på en mängd fester och oftast varit dess medelpunkt den har helt enkelt varit min ständige följeslagare de senaste tre åren. Men nu har den tagit sina sista andetag. Den ska få en hedersplats på fönsterbrädan, mellan P's första kamera och P's första systemkamera, där ska den få stå och vila i frid. 
Har suttit och tittat på en ersättare och hittat en, en rosa. En vattentät Fuji, jaaaa jag vet vad jag sagt om andra märken än Nikon, men jag får trösta mig med att det i alla fall inte är en Canon =P

Min ständige följeslagare, den gick att vrida 360 grader runt och var en alldeles utmärkt kamera =D



Lite bilder från min och kamerans äventyr tillsammans

Många bilturer har det blivit
"Tjejresa" till Piteå Summer Games
Luleå Kalaset
Den följde med oss till London
Den åkte med på lastbilsflaket när jag tog studenten
Robbie Williams i Göteborg
Den vandrade med mig genom Paris
Den följde med på rätt många fester...
Den följde med på skotern
Åkte skidor i backen
Den har varit min följeslagare från studenten
Den har besökt många badstränder




Sån fin rosa har jag tittat på =D


Inga kommentarer: