fredag 26 augusti 2011

Dagens dilemma

Under våren har jag tränat rätt mycket, och rätt hårt. Vilket gett både positiva och negativa resultat. Jag har gått ner i vikt, men tränat sönder axlarna. 
Båda resultaten är rätt kostsamma tyvärr, axlarna kräver sjukgymnastik och viktnedgången medför att man måste köra nya kläder. Vilket ju iofs är rätt trevligt, för de är roligt att köpa kläder! Så efter att jag vart hos sjukgymnasten och gjort av med pengar så lät jag tromben genom korthögen fortsätta härja och gick in på Hardwear - the store, eller vad sjutton nu affären heter, i jakten på de perfekta baggyjeansen. Vet ni? Där på ett bord med skylten "Alla jeans 200kr" så fanns dem, de perfekta jeansen. Även om de inte var exakt de jeans jag ville ha, bara nästan och de var de märke jag ville ha, så var det det perfekta jeansen! Varför? Jo för jag kom i ett par byxor i storlek 28/32. JAAAAAA! I vanliga fall när jag lyckats med nå jag inte trodde jag kunde så brukar jag fira med en bulle, men det känns ju dumt att fira att man kommer i jeansen med en bulle. Frågan dyker ju genast upp, kommer jag komma i jeansen om jag äter bullen? Hur ska jag fira jeanssegern är frågan nu?

Inga kommentarer: