måndag 8 augusti 2011

Ett till år då

Trots tappra försök att övertala mina nära och kära att söndagen den 7e augusti i år var inställd så var det ingen som gick med på det, utan i vanlig ordning så dök alla upp här för lite kaffe, bulla och marängsvisch/marängsviss (eller hur det nu stavas). Å precis som vanligt så var det fotbollscup samtidigt så ungarna kom och gick och allt de kunde prata om var fotbollsresultat.
Dagen avslutades med middag, vi grillade sju fläskfiléer, gjorde tzatziki på en hink yoghurt och två gurkor och gjorde klyftpotatis på tre kilo potatis. Men då räckte maten till 19 personer. Varav endast fem inte var barn eller barnbarn eller förälder till barnbarn åt mina föräldrar.
Trots att jag ogillar min födelsedag så var det en trevlig dag och jag fick riktigt fina presenter. Bland annat en skjorta, en prenumeration på ToppHälsa och lite annat smått och gott.
I lördags var Anna och Stina här på middag, vi hade tänkt på LuleåKalaset, men vi snålade och såg på film istället, mysigt.
När jag stod och fixade i ordning maten så kom Elina, jag gjorde klart coleslawn och sen gick vi ut med hundarna. När vi var ute så började Elina prata om att Agge gör så god hemmagjord dressing till sina hamburgare, och jag blev lite inspirerad. Men eftersom jag tidigare under dagen tyckt synd om mig själv och bestämt att jag inte orkade göra egna hamburgare så köpte jag färdiga. (Det var synd om mig, jag hade haft ont i huvudet i en vecka och knappt sovit under den tiden, sådetså!) Men om jag nu gjorde egen coleslaw och egen dressing så kunde jag ju inte servera köpta hamburgare, så Elina fick ställa sig och göra hamburgare medan jag gjorde dressingen. Ibland staffar det sig på en gång att vara pratglad.
I torsdags var jag och Anna på LuleåKalaset (det var gratis) och såg Poodles och Movits!, de var Anna som ville se Poodles och jag Movits!, vilka var såååå bra! Poodles låtar lät mest likadant allihopa tyckte jag.
De var min helg, i baklängesordning. Nu väntar vi bara på att de ska sluta regna så vi kan fortsätta att bygga altanen hos grannen.

Inga kommentarer: