onsdag 17 augusti 2011

Nu är det officiellt

Usch vilken dag, de är gråväder och TVn bråkar så man får titt som tätt gå och dra ur strömmen ur den för att bilden försvinner. Lagen om alltings jävlighet är det väl som styr att TVn fungerar dåligt när de är gråväder ute. 
Imårrn ska jag och Alexander åka till Nikka och hänga upp tavlor. Alexander hade aldrig varit i fjällen och världens bästa faster kan ju inte säga nej... Men allt ont har nå gott med sig, inte för att Alexander är nå ont, men jag kände för att använda nå bra uttryck, jag kommer åtminstone inte att behöva radio. Snarare så att jag behöver öronproppar eller skavsår för öronen.
Ska bli najs att komma bort från Luleå, om så ändå bara för en dag.
Igår kväll var det tjejkväll hos Helena med Helena då, Agge, Elina och Hanna och avslutning av Allsång på Skansen, synd Måns var himla trevlig att titta på. 
Med andra ord är det nu officiellt, sommaren är slut. Vart tog den vägen? Jag har knappt badad någonting alls!
De andra åt sushi, äpplpaj och påskgodis (jag stod över allt ätbart, går på en ytterst ofrivillig diet av rågbröd och proviva för tillfället pga dumma idiotiska antiinflamatoriska tabletter) och till det drack vi kaffe. Gott och trevligt. Jag och Hanna såg inte så mycket allsång, vi var upptagna av att lägga ett pussel som Helena har, fyrkantiga bitar med olika halva insekter på och så ska man lägga ihop det till en fyrkant så insekterna blir rätt. Trickey, very trickey!

Inga kommentarer: