fredag 19 augusti 2011

Godisgruvan som avslutning

Igår var jag och Elina till Nikka och hängde upp mina examensbilder. Vi startade jobbigt tidigt på morgonen i ett regnigt Luleå och kom fram till ett minst lika regnigt Nikka dryga fyra timmar senare. Vi hängde upp tavlorna och det blev riktigt fint.
På vägen ut till Nikka såg vi två renar på vägen och jag stannade bilen så Elina kunde fota och hon klev ur och gick försiktigt framåt, den närmsta renen gjorde en jättefin posé och tittade in i kameran när Elina tar ett steg till istället för att fota. Så det enda som hamnade på bild var en massa träd och två renrumpor... (Bild nedan)
Det tog inte jättelång tid i Nikka så vi räknade med att hinna med lite äventyr innan vi skulle hämta Ingemar och åka mot Luleå, och begav oss mot Abisko. Nå mycket till äventyr hann vi väl inte, men vi fick i oss lunch och jag köpte ett tennarmband. Jag var så hungrig att till och med ärtsoppa gick ner. Till det fick vi plättar med sylt och grädde.
På vägen blev det några fotostopp, trots att vi hade lite bråttom tillbaka för att hinna tillbaka till Luleå i tid. Tillbaka i Kiruna tog vi oss tid för ett snabbt obligatoriskt stopp på GodisGruvan. Varför? Så avslutades alla Elinas gymparesor till Kiruna. Sist jag var där så stod alla Norrbottens gymnastiklag i rad utanför den lilla godisaffären innan de begav sig mot järnvägsstationen.







Inga kommentarer: