söndag 22 mars 2009

Vår

Härligt med vår =)
Solen skiner, det blåser så håret står på ändå och man nästan hör hur snön smälter =D
Man promenerar fram genom stan och lite då och då hörs brak när enorma klumpar med istappar faller i marken. Man promenerar vidare och försöker lyfta ansiktet mot solen så man ska få lite färg, samtidigt som man måste hålla koll på var man sätter fötterna så man inte trampar ner i en hög med hundskit som någon hundägare inte plockat upp eftersom den ändå skulle bli översnöad så småningom. Men det som försvinner i snö kommer fram i tö heter det ju...
Men det säkraste vårtecknet är nog ändå när mamma börjar hänga ut tvätten på tork.
Och det gjorde hon igår, när jag ringde dit så kunde hon inte prata i telefonen eftersom hon var på väg ut med tvätten. Är ett tag sen jag var hem, men enligt SMHI har de fortfarande 50-75 cm snö, känns inte som om tvätten torkar i de förhållandena...
Nää nu ska jag ta och städa, funderar på att kalla det för vårstädning. Men det känns inte som om det blir en riktig vårstädning eftersom jag inte kan hänga ut sängkläderna på vädring. Så sängkläderna kommer inte att lukta så där vårigt gott.
Kan ju dock alltid inbilla mig lukten när jag går och lägger mig sen =P

2 kommentarer:

Lina-M sa...

Tyvärr... det är inga vårtemperaturer i Sundsvall än. Har du inte läst Sundsvalls Nyheter, sidan sju? :D

Malin sa...

Joo, jag har läst den, men anser fortfarande att det är det här som är vår =P