lördag 14 mars 2009

Vad sa hon?

Ligger och slöar och kikar på Melodifestiveln.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den egentligen...
Håll i er för nu kommer något sensationellt: Jag tycker EMD ska vinna.
Ja, där sa jag det.
Jag tror att det är min uppväxt mitt i Girl Power och boyband eran som gör det, jag blir nostalgisk av EMDs perfekt intränade dans och exakt likadana kläder. Nästan som att se en musikvideo med 5ive.
Och vidare till det som upprörde mig mest. Vad sa egentligen operadamen om Kirunabor?
Sa hon: "Någon i Kiruna som aldrig gått utanför dörren. Åuh fin låt (sagt med en "djup" konstig bonndialekt)"?
Vartifrån fick hon att kirunabor aldrig går ut genom dörren? Ok, det ligger i långt norrut i Norrland, men vad jag vet har de inte så kallt att de aldrig går ut genom dörren...
Men jag kan ha hört fel, är det någon som har ett bättre förslag till vad hon sa?
Hon uttalade det här under en sån typisk Melodifestival-monolog-intervju. Man svarar på frågor som inte hörs, bara svarar på frågor rakt ut i luften...

Inga kommentarer: