söndag 22 mars 2009

Tvättstugan

Varför kan inte folk ta ut sin tvätt ur maskinen innan deras tvättid går ut?
Eller har jag bara missförstått det hela, är det den som har tvättiden efteråt som ska sätta tvätten från föregående tid i torktumlaren?
Jag gjorde inte det, jag la den på strykbrädan....
Och varför häller man i så mycket mjukmedel att halva skålen för mjukmedel fortfarande är full när nästa ska tvätta?
Jag vill ha mitt lila och mjukmedel inte någon grannes blå! Och sen vill jag INTE HA MJUKMEDEL NÄR JAG TVÄTTAR JEANS! Men som det var idag var jag så illa tvungen eftersom det låg kvar av grannens mjukmedel även efter att jag tvättat en maskin!


2 kommentarer:

Ylva sa...

Det går ju att ta loss hela lådan och hälla ut mjukmedlet, det får jag nästan alltid göra. Dessutom lyckas folk hela tiden få tvättmedlet att sitta kvar i sitt fack, hur i helsike gör man det?

Malin sa...

Kan man? Då ska jag göra det nästa gång!
Bra fråga, men antagligen på samma sätt som mjukmedlet blir kvar i sitt fack...