måndag 23 mars 2009

Sanningen ögonblick?

Jag låg och tittade på Sanningens Ögonblick på Kanal 5 igår kväll och har lite funderingar...
Hur väljs de 21 frågorna ut? Väljer de ut en fråga som har ett falskt svar bara för att slippa ge bort så mycket pengar?
Jag tänkte så här, att om det är en slumpgenerator så måste de vara en sjudjävulskt avancerat sådan eftersom den för det första vet vilken "personlighetsgrad" frågorna har, plus att den väljer frågor efter ett tema...
Typ pojkvänner, eller brottslig bakgrund eller lycksökerska (ja, exemplen kommer från den blonda tjejen som var med igår).
Jag skulle gärna vilja veta det...
Sen skulle jag vilja veta vad som hände efter programmet som visades igår, detta efter frågan
– Älskar du din pojkvän? frågar programledaren
– Nej, svarar den blonda tjejen.
Vad säger den uberblonda pojkvännen om det?

Jag tror jag föredrar treans variant av "vem vill blir miljonär" programidéen, där de hypnotiserar en människa som sen ska gissa vad han gjorde under hypnosen. Betydligt roligare form av förnedrings TV! Sen är hjälten (visst var han hjälte??) från Doktor Mugg en betydligt roligare programledare!

Inga kommentarer: