tisdag 31 mars 2009

Nu är dom äntligen här!

Bilderna från SVT.
Är lite varierande kvalitet på dem då vissa är mobilbilder ( klickandet från systemkameran uppskattas INTE under inspelning, hm undrar varför... =P)


Stressklockan på väggen tickar närmare och närmare deadline och J har inte ens börjat redigera...





Desken, TV-apparterna på väggen är där så man ska kunna se vad fyran kör för nyheter.


Två gånger i mitt liv har jag sett någon som lyckats fylla bagaget på en V70, nu och när jag for med S och co på semester.


SVT var praktikplatsen ja...


12kg kamera


Mitt första riktiga blåljusjobb, men vi körde vilse och kom fram när alla utom räddningsledaren hade åkt. De väntade på bärgningsbilen...





Kontrollrummet, där allt det magiska händer. M försöker få in signalen från VideoDj killens apparater in i sändningsdatorn...


Mittnytt


Dagens artist framför FakeBook, den låten sitter fortfarande på hjärnan hos mig...


Om man nu skulle glömma vars man jobbar så upplyser bälteskniven i bilen en om det.


Redigering av inslaget om att männen i Västernorrland är fetast i landet.
Killen till höger i dataskärmen hade fasligt snygga muskler!



Är det bara jag som tänker på ormen i Lilla Sportspegeln när jag ser den här loggan?

Jag har inte bara gjort nyheter, jag har eftersnackat också!

1 kommentar:

Gissa vem? sa...

Coolt :D