fredag 31 december 2010

Julfirande

JULAFTON
Vi firade jul hos Systeryster aka Rektorn i Sunderbyn, som gärna berättade om sin nya MacBook åt alla som ville lyssna. 
Vi hade trots detta trevligt, dryga 20 stycken Haaralas i samma hus. Några fick sitta i hallen och äta. 
Men innan de var julfirande i Sunderbyn så hade vi julklappsutdelning och jullunch här hemma. Jag fick mig en gymboll, stekpanna och vattenkokare och lite annat som är bra att ha så =) Fick fina julklappar från andra håll också sen så.



Det fanns mycket god mat



Julskinka, mammas hemmagjorda köttbullar, rödbetssallad, pressylta, aladobe, prinskorv, potatissallas, gravad lax, prickikorv, gothleri, tjärlknöl och julmust. MUMS!


Stora delar av klanen Haarala ser på Kalle


Storasyster och lillasyster.


Kusiner, fråga mig inte vad dom gör, hårmassage?



Jag och Mini-Me


Ännu mer prinskorv, rödbetssallad, prickikorv, fasters helt underbart goa ägghalvor och mammas hemmagjorda köttbullar


Mini-mi kallas inte korven för inte, mat är gott. Även fast man inte får äta.


Slut julbord


Mini-Me fick smaka choklad, och de var GOTT!


En småfjortis


Jag gillar att vara skämmig, och finns nå bättre sätt att vara skämmig på än att publicera en bild på en fjortis i tomteluva?


Alla tyckte inte att de var lika skämmigt med tomteluva.


Killarna vakar vid granen, beredda på att öppna julklappar!


ANNANDAGJUL
På annandagen samlades alla mamma och pappas barn och barnbarn och utbytesstudenter hos oss för middag, blev porterstek eller snarare julölstek. Vi var less på julmat men ville ändå ha lite jultema och problemet löstes med julölstek. Gott var de i alla fall. 


Hos oss har vi regeln att den som förstör foton med grimarser får inga julklappar på 20 år, Mini-Me kommer med andra ord inte att få julklappar förrän hon är i den åldern att hon inte får roliga julklappar nå mer, istället får man stekpannor och vattenkokare. Inte illa de heller, men de är ju liksom tråkigt för henne att aldrig få leksaker. Fast jag tror jag redan har brutit mot min egen regel...


Delar av klanen



Sen spelade vi frågespel, Cube – Lyxigt och Gott. Jag vann.


Tjejerna var duktiga på att gissa rätt svar och kom tvåor. 


Vissa av speldeltagarna behövde läsglasögon för att kunna läsa frågorna...


Idag är de nyårsafton och jag är aningen sen på uppdateringen med vad som hände i julas. Men jag hann innan de var nytt år i alla fall. 

Gott Nytt År!







1 kommentar:

Anna sa...

Nu har jag läst! Gott nytt år på dig igen.