onsdag 8 december 2010

Snikna jävlar

Ni vet att jag sa att jag ska jobba på melodifestivalen, de verkar inte som om de blir av. Enbart eftersom klasskompisar till mig gick till journalistförbundet och påstod att SVT använde studenter som gratisarbetare. Fine de var oavlönat, men so what? Jag hade ju fått ha de på mitt CV, hade sett asbra ut juh! Men nej, nu har SVT infört ett kontrakt som skolan ska skriva på, och de vill inte skolan. Så var de med det. Som sagt, jag ska sluta se fram emot saker och ting.

2 kommentarer:

Lina-Marie sa...

Hmm... vad tråkigt! Det är ju dumt att de förutsätter att man ska jobba gratis, men om man går med på det så borde man ju få det!

Malin sa...

Jag tycker de dummaste är all byråkrati som nu gör att jag inte för göra det... Anna G tänkter tydligen vara lika byråkratisk tillbaka mot SVT som SVT är mot skolan...