lördag 11 december 2010

Some sort of Christmasholiday

På måndag är sista handledningsmötet, sen blir de någon typ av jullov för min del. Någon typ av jullov då de fortfarande återstår en del på c-uppsatsen som ska examineras v2.
Jag lämnade Röda Faran i Luleå sist jag var dit, nu ångrar jag det. Och de dummaste är att de är nyheter i trafiken och bussen jag älskar att hata, 8 och en halv timmes helvete genom de norrländska skogarna går inte numera. Så efter en del pusslande och letande ser planen ut såhär:
Måndag
10.00 Finputsande av uppsatsen med min uppsatskompis
13.00 Sista handledarmötet med handledaren som man inte får fråga om hjälp mellan handledarmötena.
15.00 Städning av kylen, packning, dammsugning av lägenheten och boka taxi till bussen.
16.00 Middag
17.00 Läggdags

Tisdag
01.30 Väckarklockan ringer
02.00 Gå ner till den förbeställda taxin för färd till bussen
02.35 Kliva på bussen för färd mot Umeå
06.10 Kliva av bussen på NUS
06.35 Kliva på tåget på Umeå Östra
11.12 Kliva av tåget i Luleå
12.00 Äta mammas mat

Jag känner att jag är rätt galen som väljer den bussen, men å andra sidan, vad gör man på bussen? Sover. Vad gör man normalt mellan 2 och 6 på morgonen? Sover. Så bättre att slå två flugor i en smäll än att sova på natten och ta bussen till Umeå 7.40 byta till vad som egentligen är samma buss i Umeå och sen vara i Luleå och alltså spendera dagens dagstimmar åt att sova.

4 kommentarer:

Anna sa...

Låter som en toppenplan tycker jag, hoppas det inte är snö/vinter/is/blåst/jul/och allt annat kris!!

Malin sa...

Bussen är jag inte orolig för, däremot gör tåget mig lite nervig eftersom tåg aldrig brukar gå i tid om de är SJ som kör dom (vilket de är i de här fallet) och sen känner jag ingen som faktiskt åkt med de där tåget mellam Umeå och Luleå...

Anna sa...

varför tog du inte buss Ume Lule då?? :P

Malin sa...

Därför att de är två timmar mellan att buss 1 ankommer till Umeå och buss 2 avgår, medan de enbart är 23 minuter mellan att buss 1 anländer och buss 2 avgår.
Se så fin uppsatssvenska jag har, men lika förbannat så duger den inte åt min handledare!