lördag 21 februari 2009

Lördag igen då

Är det jag som börjar bli gammal och tråkig eller har jag bara börjat tänka på ett annat sätt? Eller har melodifestivalen blivit sämre?
Jag hoppas att det är det sista.
Såg den första timmen av spektaklet men sen gav jag upp. 
Var verkligen öppningsgrejen rolig? 

För några år sedan var melodifestivalen en tävling ex föredetta Fame Factory deltagare, nu har det blivit en tävling för ex IDOLer. 
Kanske är därför låtskrivarna inte ens får sitta i greenroom nå mer, det är för fina artister med...
För att gnälla lite mer innan jag slutar så tycker jag man ska gå tillbaka till den gamla varianten, en tävling en gång om året, inte hundra olika tävlingar i lika många städer och ett röstningssystem som får CSN att verka obyråkratiskt. Efter första röstningen, går man då vidare till andra chansen och där har en chans att gå vidare till andra chansen? 

Inga kommentarer: