fredag 27 februari 2009

Fredag

Så ikväll kommer då S och HM för att övernatta hos mig på mina 22kvm... I say no more.

I veckan har vi börjat med en ny kurs, Bild och Verklighet. Totalt har vi 2 veckor med föreläsningar för en vecka har vi redaktionsövning och 2 veckor har vi praktik. Så det blir en hoppig kurs. 
Känns nästan som om de har hittat på en kurs med lite föreläsningar i fotoallmänbildning bara för att fylla ut de tomma veckor som annars uppstår... 
Vi behöver dock köpa en bok trots att vi inte har någon tenta. En dyr bok, 370 kr.
Antar att vi ska använda den när vi gör en av uppgifterna vi fick igår. 
Vi fick dra en lapp med ett årtal, jag fick 2000, och sen ska vi först forska lite om bilden som vann Årets Bild tävlingen det året.
Yeah! Tänkte jag, min bild är från modern tid så det borde vara lätt att hitta den på nätet, men tji fick jag! Jag har letat och letat men jag hittar den inte! Ska besöka biblioteket idag och se om de har årets bild böcker, där borde den väl finnas?
Sen ska jag försöka ringa upp PH som plåtade bilden, borde dock inte vara så svårt eftersom han jobbar på DN.

Inga kommentarer: