fredag 27 februari 2009

Kväll

Sitter och väntar på att S och H ska komma. Undrar om de kommer fram med GPSen, de andra som försökt har hamnat på Coop i Nacksta...
Verkar som om alla andra ska och se Män som hatar kvinnor på premiären ikväll. Utom jag då som sitter här och väntar =P
Jag vet inte om jag verkligen vill se den. Tyckte boken var så himla bra, och jag vill inte förstöra de miljöer som jag har fantiserat ihop. Jag har en perfekt bild av ön, av fotot som visar den försvunna tjejen för sista gången och en alldeles jätte perfekt bild av "Kalle Blomqvists" lilla sjöbod i skärgården.
Nej, jag vill nog inte sen den.
Blir nog lika dumt som när ja först läste DaVinci koden och sen såg filmen som knappt var samma grej och sen till slut när jag kom till Louvren i verkligheten och inte fick ihop det med varken min egen bild av stället eller filmen ställe.
Men den sämsta filmatiseringen av en bok måste juh definitivt vara Åsa Larssons Solstorm!!
Om ni inte läst boken läs den! 
Men se inte filmen. 

Inga kommentarer: