tisdag 8 juli 2008

Tisdag

Fick en snilleblixt imorse och rev ut all packning, och tog bort hälften av alla grejer och sen packade jag ner allting igen, eller bara de saker som blev kvar efter rensningen =)
Klippte mig i nästan exakt samma frisyr som tidigare, hade verkligen tänkt byta men jag glömde bilden med frisyren jag ville ha i bilen, får väl bli nästa gång...
Köpte färg också och färgade håret när jag kom hem (helt otroligt att håret fortfarande sitter kvar på huvudet med tanke på hur mycket färg jag har satt i det!)
Eftersom S inte har någon bil, men ändå skulle skjutsa oss till Kallax så fick jag hämta upp A så vi kunde hämta S så hon kunde skjutsa oss till Kallax i min bil.
Hemma hos S, så fick H mig att ännu en gång lova att ta med Eiffeltornet tillbaka åt henne, det riktiga!
Kom fram till Kallax med alla nödvändiga bokningsnummer och vad jag trodde var rätt VISA-kort, visade sig att jag hade fel. Eller att maskinen hade fel. Troligtvis hade jag jag fel kort med mig, verkar troligare än att maskinen hade fel =P
Men jag hade bokningsnummret så vi kom med planet utan vidare strul.
Väl framme i Stockholm så skulle vi med knappa vägbeskrivningar och total okunnighet om huvudstadens tunnelbanesystem ta oss till en lägenhet i Bromma.
Vi tog taxi.

Bara att få tag i nyckeln till denna lägenhet var en pärs i sig! Fick väcka upp en sjusovare på semester som kunde släppa in mig i lägenheten där nyckeln fanns.

Vi kom då till slut hit till Bromma 300kr fattigare för att leta reda på lägenheten där vi skulle bo.
Hittade den till slut, enbart på vetskapen om K's lila gardiner!
Vi hade fått tips om en pizzeria i närheten så vi var och köpte hem pizza och såg på Allsång på Skansen och Morden i Midsummer.
Kanske inte jättesmart då väckarklockan är ställd på 02.00...

A med pizza och Allsång på Skansen

Inga kommentarer: