fredag 11 juli 2008

Fredag

Jag kan bekräfta myten, fransoser bär faktiskt runt på baguetter!
Dock verkar dom inte ha svart-vit randiga tröjor och basker...  Men som sagt så bär de runt på en baguette =)
Vidare kan jag konstatera att man inte alls har utsikt mot Eiffeltornet var man än befinner sig i Paris. 
Som amerikanska filmer gör gällande.
Oj vad vi har spenderat pengar idag! Vi var och shoppade i Galleries de la Fayette. 
Sju våningar med butiker, varav en och en halv där man kunde handla utan att råna en bank först och sen fem och en halv våningar med butiker som hade gjort "@Cambridge" lyrisk.
Handlade nog lite för mycket, men å andra sidan, hur ofta är jag i Paris?
När vi gjort gallerian så hittade vi några fler butiker. Men vi var så trötta i fötterna att vi inte orkade med så många av dem =P
När vi vilat upp fötterna hör en stund så gick vi till Notre Dame igen, när vi var där i förrgår hittade vi en mysig marknad utefter floden. Mest souvenirer, men den var mysig ändå.
Köpte mi första souvenir någonsin där, sex glasunderlägg med bilder på caféer i Paris. Var egentligen en present till K, men de är så fina att jag tror jag behåller dem själv =P
Jag köpte världens finaste Converse idag =) Vita med nyckelpigor på =) Och en röd väska, mest för att jag gillade knapparna och detaljerna som hängde och dinglade från den...
Köpte en massa andra grejer också, men inget som är jätteroligt =P
Imorgon hoppas vi få se en skymt av Johnny Depp av tydligen brukar hänga i Montmartre, dit vi ska ta oss imorgon.
Jag vill dricka kaffe på ett café, om vi bara kommer på hur de fungerar =P

Mina fynd =)
Galleries de la Fayette


Inga kommentarer: