torsdag 12 januari 2012

Taskig tajming

På lördag öppnar, äntligen, gymmet där jag ska börja träna på. Motionsapparater där varje apparat har egen tv, det är öppet 24 timmar om dygnet och det kostar inget att parker. Helt perfekt med andra ord. Jag har längtat efter det sen innan jul.
Men på lördag när dom öppnar kommer jag nog inte att vara där. Allt på grund av att jag fastnade i liften sist vi åkte slalom. Nu ser det ju inte som om jag har en handboll istället för ett knä nå mer. Men efter läkarbesöket i måndags så finns två möjliga diagnoser, i bästa fall har jag bara en blödning i en muskel eller två. Mer troligt (och detta eftersom knät inte är missfärgat) har jag en spricka i meniskeln. Jag visste inte ens att det fanns nå som hette så inne i knät...
Men det vet vi först om tio dagar. Borde man inte kunna se det på nån form av röntgen? Varför vänta tio dagar?
Hursomhelst så suger det att jag inte kan gå och träna på lördag som jag längtat så efter! Jag till och med drömmer om hur skönt det vore att ta sig till gymmet och svettas ut all frustration i en timme eller två...

Inga kommentarer: