söndag 15 januari 2012

Självdiagnostik

Imorgon är det tio dagar sen jag kraschade i liften i Måttsund och jag har fortfarande ont i knäet. Så imorgon blir det återbesök hos läkaren. Sist gav han mig två troliga alternativ, blödning i muskeln eller en meniskelskada. Om jag behövde komma tillbaka om en vecka (imorgon med andra ord) så hade jag nog inte en blödning i muskeln.
Så för att inte framstå som totalt blåst så har jag googlat lite på det där med meniskelskada.
Och det är precis som våran lärare i psykologi på gymnasiet sa. Efter att ha läst psykologi i ett par veckor så har man självdiagnostiserat sig själv med alla psykiska sjukdomar som finns.
Jag har självdiagnostiserat mig med en meniskelskada.
Mitt knä låser sig, smärtar vid belastning, såsom att stå på huk och vridningar på knät, ömhet (jag vet inte om jag har ömhet på 'rätt' ställe, men ömt är det), svullnad vid belastning samt meniskklick (om det är meniskklick vet jag ju då inte, men klickar gör det).
Förhoppningsvis, och mest troligt är, har jag feldiagnostiserat mig själv. Återstår att se.

Inga kommentarer: