lördag 14 januari 2012

Jag fattar grejen, men missar poängen

Ibland känner jag att jag kan saker och ting, men till ingen nytta. Som när någon drar ett skämt, man hör vad dom säger och alla andra börjar skratta, men själv sitter man och fattar inte det roliga.
Jag känner så med i huvudsak tre grejer i mitt liv. Och dom tre är en ond cirkel, i min hjärna åtminstone, för att bli bra på det ena måste jag ha det andra.
Jag kan grunderna inom fotografering, jag vet hur man komponerar och exponerar och allt annat nördigt, men mina bilder saknar ändå det där lilla extra. Poängen.
Jag vet hur jag ska äta för att må bra, jag tränar där efter. Jag äter mest grönsaker och kollar alltid hur många procent kött det är i korven innan jag köper den och godis äter jag väldigt sällan. Jag går på gym tre gånger i veckan och springer tre kilometer varje gång. Jag lyfter vikter, pressar i maskiner, gör situps på bollar och hänger upp och ner och tränar ryggen. Men jag känner att jag inte får något resultat. Jag missar poängen.
Det sista i den onda cirkeln är att jag är fruktansvärt blyg, tillbakadragen och osocial. Det ena ger väl det andra i det sammanhanget. Om det inte är tre ord som betyder samma sak. Jag önskar jag var bättre på att festa och ha kul. Slappna av. Jag går dit, är där och känner ända att jag inte är där, för jag kan inte riktigt slappna av.
Så här tänker min hjärna åt mig, om jag var snygg så skulle jag trivas bättre på fester, men för att bli snygg måste jag träna mer, men träningen ger mig inte det resultat jag vill. Och om jag hade varit bättre på fotograferingen så hade jag haft bättre självförtroende och då hade jag varit snyggare och haft roligare på festerna. Om jag hade haft roligt på festerna så hade jag kanske haft mer folk som kunde vara med ut och fota, då hade det funnits människor i mina bilder och då hade jag varit en bättre fotograf. Och om jag hade haft nån att vara ute och fota med så hade jag kanske haft nån att träna med och då hade jag inte känt mig så ful och värdelös på gymmet och då skulle jag genast få bättre resultat. Och med bättre resultat hade jag haft roligare på festerna ... ... ... 
Ser ni vad jag menar?

Linnea fattar grejen, men missar poängen men hon är lika glad för det!


Inga kommentarer: