fredag 26 november 2010

Vars är den där snön?

Här byter jag min shoppingdag mot en hemma dag i myskläder eftersom väderdamen på TV4 imorse stod påpälsad till max utomhus på söder och berättade att de skulle komma en massa snö i Sundsvall-Härnösandstrakten, typ 20cm och vara värsta snökaoset. Men jag måste säga att jag är sjukt besviken, tittar ut genom fönstret och de är inte en sån himmel som bådar om snöfall, den är rätt blå med lite moln på så. Trots allt är jag lite glad att de inte snöar, och hoppas faktiskt att de inte kommer så mycket snö. För en gångs skull. Kylen är tom och den lär ju vara ännu tommare imorgon eftersom jag inte åker och handlar idag. Om jag hade åkt och handlat idag så hade jag bara behövt sopa av en sisådär 6cm snö efter förra snöfallet, men nu väntar jag ju till imorgon och då lär jag behöva sopa en sisådär 26cm snö från bilen. Och gräva ut den eftersom parkeringen antagligen är plogad. Jag har dock en bilspade, vilket är väldigt bra att ha. Om den hade varit här i Sundsvall i bagaget på Röda Faran hade det den varit ännu bättre, men som det är nu är den i garaget hos päronen.
Jag vet, jag hade kunnat åka och handla nu eftersom de inte snöar just nu. Men jag är optimistisk och lat så jag tänker att dom har fel, de kommer ingen snö och därför så kommer jag även imorgon att ha enbart 6cm att sopa av från bilen. Och de är väl helt galet mycket mysigare att trängas med alla galna julshoppare i Birsta imorgon än att gå där i lugn och ro idag? Not. Men som tur är har jag ett ess i rockärmen om varför jag får stanna inne idag, jag handtvättade mina jeans imorse så jag har inga torra byxor!

Inga kommentarer: