fredag 26 november 2010

Fortfarande ingen snö...

Jag ändrade mig och for ut till Birsta, och tur var väl det, för de var galet mycket folk redan idag. Så hur ska de inte vara imorgon? Jobbar inte folk på fredagar?
Fortfarande ingen storm dock, inte ens en ynka liten snöflinga faktiskt. Alltså snökaos utan snö känns inte som nå snökaos, inget kaos alls faktiskt. Jag ska inte sitta och vara spydig norrlänning, för jag har upplevt riktigt södra-sverige-snökaos. Och de är faktiskt inte särskilt roligt, de blir verkligen kaos.
Nu ska jag återgå till mys, har julpyntat så nu är de ... jaaa... julmysigt här... , tre tomtar och en skål med ljusslingor i och sen har Sundsvalls kommun julpyntat lite åt mig, dom har lyst upp utsiktstornet på Norra berget som ett enormt stearinljus.

Inga kommentarer: