lördag 17 april 2010

gör om, gör rätt

Ibland gör jag saker som jag efteråt inte riktigt förstår hur jag tänkte när jag gjorde dom. Idag har jag gjort en sån grej.
Skulle börja göra intake på jobbet jag var ut och gjorde igår, och kopplade in allting och hedde i bandet. (Som synes är de en del sladdar att hålla koll på) Men sen fick jag ingen bild och bara sprak till ljud. Fick ju panik och trodde att de inte blivit nå igår. Så var inte fallet. Kontaktade Avidmästarinnan här och de visade sig att jag i min nervositet över att göra fel, och i min iver över att få komma igång hade gjort en sån grej där jag inte fattar hur jag tänkte. Finns två bandare (tre för att vara ärlig, men jag kunde utesluta en eftersom bandet inte rymdes i), jag hedde bandet i den som de stod IMX (jag hade IMX-band) på, och kopplade in alla sladdar från Digi till Avid 2. Helt rätt kopplat, men de fungerade inte, så jag försökte komma på felet och trodde att jag hittat de, jag hade satt bandet i fel spelare. Fungerade fortfarande inte och jag provade att sätta i bandet i första bandaren och koppla om från Extra till Avid2 (jag inbillade mig, av någon konstig anledning, att den bandaren jag hade bandet i hette Extra) och de fungerade fortfarande inte. Så jag får åter för mig att jag försöker med fel bandare och byter tillbaka till den som de INTE står IMX på. Och kopplar alla sladdar igen. Och såklart så fungerar det inte. Vid de här laget började jag bli desperat. Men nu får jag lösningen på problemet. Jag var ju såklart i rätt bandare från början, den det stod IMX på. Om jag hade fortsatt läsa på samma ställe som de stod IMX på så hade jag sett att där även stod J3 som modellnamn. Och om jag helt enkelt hade lagt ihop att de stod J3 på bandaren och att de fanns en lapp märkt J3 vid uttaget bredvid uttaget märkt Extra så hade de fungerat från början... Men nu kunde jag inte koppla ihop J3 och J3 så de blev pannkaka.
Men nu fungerar de och allt rullar på =D

Inga kommentarer: