fredag 31 juli 2009

Fotboll, fotboll, fotboll

Stora delar av dagen har spenderats centimetrar från sidlinjen på diverse fotbollsplaner.
Jag är en aning bollrädd, vilket nog gör att jag ser rätt rolig ut där jag hoppar runt i tron att en boll ska träffa mig i huvudet.
Men är man snäll så är man. Och då står man sär alldeles vid sidlinjen och riskerar att få en boll i huvudet för att få en bra målvaktsbild.

Den här gången var det SSK som spelade mot Vännäs så det var enkelt att ta parti, Coola bruden lag; SSK. Värre på morgonen då Gif (Gammelstads idrottsförening, INTE det GIF som kommer från Sundsvall!) spelade mot SSK; min gamla klubb mot Coola brudens lag...
Coola bruden var målis igen
Coola brudens storasyster: Fjortisen tyckte att det var mindre roligt att plåta sin lillasyrra på fotbollsplanen...

Till min egen stora förvåning ska jag även imorgon och plåta fotboll. Jag som inte ens gillar fotboll.
Tre saker som ska med imorgon, ett stativ, en vattenflaska och pengar.

För övrigt anser jag att föräldrar borde portas från dylika ungdomscuper!

Inga kommentarer: