måndag 20 april 2009

Måndag

Jag hade hoppats på att få höra vad alla gjort på sina praktikplatser idag på praktikseminariet, men nej det fick vi inte. 
Blev mycket tråkigare än så...
Sen begav mig hem till G för att jobba med uppsats PMet till B-uppsatsen. Vi kom väl en bit på väg tycker jag.

När jag var hemma i Luleå så pratade jag med E om vovvarna och nu är S sur eftersom E varit ut med M&Ps vovvar.
Varför kan inte S hjälpa mig och våra föräldrar när jag och våra föräldrar alltid kan hjälpa henne? Eller kan och kan, vi har inte så mycket annat val...
Det sägs att det är syskonkärlek, men jag tror mer att det handlar om att vi tillhör två olika generationer. 
Sen måste jag få fråga, borde inte S som nästan är 40 veta att andra kan bli ledsna om man gnäller att de bara gör fel? Trots att "de andra" är en föräldrar?
Någon som kan berätta för S att P blir ledsen när hon gnäller på han och M?

Inga kommentarer: