tisdag 21 april 2009

Datasupporter

Jag måste vara världens snällaste moster! (ego, ja!) 
Hur som helst så sitter jag just nu och hjälper E med hennes dator. Eller snarare med hennes msn. Den började skicka meddelanden till folk trots att E inte hade datorn igång, eller var inloggad på msn...
Så frågan är om det är virus i datorn eller om det är virus i programmet eller om det är någon som har hackat hennes hotmailkonto eller om det är något som är mer lättlöst och mindre cyniskt?
Jag sitter i alla fall här, 50 mil söder om Lule och försöker lista ut varför man inte kan avinstallera msn. 
Och jag kommer inte på det. Varför finns inte programmet i "lägg till/ta bort program"? Någon som kan hjälpa mig här?!?! Enda jag försöker göra är att vara världens bästa moster, och snällaste med för den delen =P
Jag är så glad att jag själv har en mac så det bara är att slänga program i papperskorgen när man inte vill ha dom!

2 kommentarer:

Lina-M sa...

Hmm... skumt. Mitt msn finns i "lägg till/ta bort program"! Finns något inne på msnprogrammet där man kan välja att avinstallera?

Malin sa...

Jag vet inte =P Hon hade tagit bort alla ikoner och grejs utom en genväg så jag vet inte riktigt hur jag ska kolla det...