torsdag 23 april 2009

Dagens goda gärning

Så har man gjort dagens goda gärning såhär på kvällskvisten. J ringde på dörren precis i upplösningen av Criminal Minds och frågade om jag var rädd för getingar, nej inte så farligt sa jag. Så bar det av hem till T som hoppade runt och skrek med en tidning i handen. Jag fick tidningen och sen började jakten. Jag fick in en rätt fin träff på den så den försvann baki byrån, si mödade oss till att flytta byrån och där baki åg geting till synes livlös, men plötsligt for både getingen och T iväg. Den ena skrikandes =P Så fick vi detektiva oss fram till getingen, som lokaliserades på soffkudden och jag fick en in fullträff så den försvann ner i M's påse med TV-spel så vi tömde påsen men getingen var borta, men jag hittade den en gång till och smällde till den så den flög upp i luften och nu är den försvunnen! Vi har letat igenom hela T's hem, men utan resultat.
T & J letar fortfarande...

Inga kommentarer: