tisdag 7 juni 2011

Varmt, varmare, varmast

Jag är inget jättestort fan av vinterns kyla, men för den skull är jag inte heller något större fan av den tryckande vibrerande hetta som råder i vår huvudstad just nu. Olidligt.
På grund av hettan har jag spenderat dagen i skuggan. Först ute på Djurgården och sen på mitt, numera, favorittorg i Gamla Stan.
Nu på eftermiddagen hämtade jag Lasses bil på hans jobb för att sedan hämta honom på Arlanda. De gick väl sådär, jag blev stoppad i en nykterhetskontroll efter att jag hamnat i fel fil och tvingats svänga in på ett bostadsområde. Poliserna trodde jag snott bilen och påpekade att Lasse inte hade en försäkring som gällde för förare under 25 år. Mig med andra ord. Jag fick hur som helst åka vidare och hann precis passera en hemsk korsning vid namn Hjulstakorset, när trafikredaktionen meddelade att det brinner på Lunda insutriområde, Lasses jobb ligger där, och att en massa vägar spärrades av, bland annat Hjulstakorset. Tack till den som bestämmer över mitt öde att jag hann förbi innan vägen stängdes av. Jag kom fram till Arlanda och sen fick Lasse köra hem.


Hittade några fina blommor på Djurgården


Här satt jag och njöt av skuggan


MITT torg i Gamla Stan, vespan i kombination med hettan gav en liten känsla av hur jag inbillar mig att Italiten ska vara.

Inga kommentarer: