söndag 12 juni 2011

Jakten på svalka

Igår bidde det lite mer shopping, Anna köpte skor och jag köpte hårfärg.

Anna köpte skor, två gånger. En gång i en storlek som var okej, sen drog jag in henne på en annan butik i samma kedja som visade sig ha samma sko i den perfekta storleken. Älskar att Stockholm att minimalt utbud av kedjor i City, men att varje kedja har minst två butiker på samma gata.


Muffinslunch med kaffe på mitt torg i Gamla Stan, jag åt en morotsmuffin.


Anna tog en med choklad.


Den underbara kastanjen på Brända tomten som gör mitt torg så underbart svalt och skönt.


Jag gillar speglingar…


Anna ville se Drakens Gränd där Jan Guillou's hjälte Kapten Hamilton bor 


Vi hade en sightseeingdag, Anna vid St Göran och Draken.


Vis slottet blev vi nästan ner marscherade av kungens vakter.


Förra sommaren fotade vi lite i den här gränden, nu skulle Anna göra en ny posé, men de blev inget av det eftersom de var för mycket turister.


Vi tog en sväng upp på söders höjder.


De svalkade skönt högt över mälaren.


Anna får alltid vara modell när vi är ute och reser.


Inramad och klar.


Valles solkattsparadis?


Vi tog en glasspaus i Gamla Stan, min glass smälte med högre hastighet än vad Nniagarafallens vattens faller med…


Dagen avslutades i Hjulsta med tacomiddag, cider, hårfärgning och New Moon.

2 kommentarer:

Anna sa...

Kapten Hamilton??? Lilla vän han är admiral :P

Ingen bild på dina kläder?? var det inte så det var tänkt?

Malin sa...

Hur ska jag veta vad han är? Enda gången jag har närmat mig Jan Guillous böcker är när jag läst Arn, och där finns varken kaptener eller amiraler eller Hamiltonare.

Det var tanken, men de var så många bilder redan innan klädbilderna =)